4 Eylül 2010 Cumartesi

Merakla beklediğiniz Tuvana Buyukcinar röportajı, Buse's Fashion Blog'da..

Fashion Moda


Sabah 11:00 suları.. Tuvana'nın Seyrantepe'deki ofisine geldik annemle. Ofise gelmeyeli o kadar uzun zaman olmuştu ki, bişeylerin değişmiş olduğuna çok emindim ve yanılmadım. Ofis baştan aşağı değişmiş! Ofisi görseniz, tam Tuvana'nın tarzında her yerin rengarenk olduğu hele odasına girdiğinizde nereye bakacağınızı şaşırdığınız renkli mi renkli bir yer.. Tuvana her zamanki ikramını yaptıktan sonra, ben başladım sorularınızı sormaya.. Hepinizin sorularını tek tek cevapladı, ve bana önerilerde bulundu. İşte merak ettiğiniz herşeyin cevabı.


* Neden A46? Nereden çıkmış bu marka ismi? 

Abdi İpekçi caddesinde ilk butiğimi açtığım mağazanın numarasıdır 46. A harfi de caddenin isminin başharfi.


*işim sebebiyle klasik kıyafet giymek zorunda olan biri olarak, ceket pantolondan başka neleri kombinleyebilirim? 

Önemli olan kıyafetlere ve aksesuarlara kendinden bir şeyler yansıtabilmek, onları özgünce ve özgürce kombinleyebilmek. Hızlı tüketim modasından yana değilim, bu kış bu moda deyip 4 ay sonra yüzüne bakılmayacak parçalar alınmamalı. Bir moda çekimi,marka reklami  veya mağaza vitrini gibi gözükmek şık olmak demek değildir.


*Bende A46 mağazalarında indirim dönemleri olup olmadığını sorayım birde stilini en çok beğendiği yerli-yabancı ünlüleri? 
Tasarımlarımın içindeki kadınlar öncelikle kendine güveni olan ve moda gözü olan kadınlar oluyorlar. Müşteri açısından çok şanslı bir modacı olduğumu düşünüyorum. Genelde bana gelen tüm müşteriler ya tasarım alanında oldukça geniş vizyonlu, ya tekstil ile ilgilenen ya da moda okuyan bayanlar oluyorlar. Hatta işin en keyifli yanı lise, üniversite mezuniyetinden, kına gecesine ve düğününe kadar benim giydirdiğim bayanlar olması. A46 Organizasyon’ un da varligi sayesinde hem düğün hem de baby shower gibi özel anlarını da ben tasarlayabiliyorum. Adeta zaman kırılması gibi olan bu sadakat benim için yüzde yüz müşteri memnuniyeti anlamına geliyor. İnanın böyle anların resimlerine baktıkça hem inanamıyorum, hem de çok duygulanıyorum. Bir de dediğiniz gibi özdeşleştiğim ve bu durumdan da gurur duyduğum isimler var bunlar Ebru Akel, Çağla Şikel, Özlem Yıldız, Tülin Şahin, Candan Erçetin, Funda Arar, Demet Akalın, Ece Sükan ve Ahu Yağtu. Hatta daha burada sayamayacağım pek çok asil ve zarif bayan.



*A 46 dan başka önerebileceği markalar?

Zaman ve mekan tanımadan alışveriş yapılabilir. Hiç bir şey almadan döndüğü günler de olur. Antika koltuk takımı da alır. Seyahate gidiyim yazı bekliyim gibi dönemlerim yoktur. Ekonomik anlamda, artık almak yerine yatırım yapıyorum. Zara home çukurcuma, çeşme alaçatı antika pazarı, kapalı çarsı, Tahtakale, beyoğlu, new york soho ve cıvari, londra notting hill, antropolgy, h&m, urban outfitters, paris deki ve istanbuldaki bit pazarları. Ayakkabı, Louboutinde olur el yapımı da olur. Kalıpsız alışverisçi ama iyi bir alışverişçiyim.

*Niye herkese hitap etmiyorda belli bir kesime hitap ediyor diye merak ediyorum. Sonuçta aşağı yukarı hepsinin maaliyeti belli neden uçuk rakamlara satılıyor? 

Elimden geleni yapıyorum inanın!! :) özellikle markafoni kampanyalarında %85'e kadar indirim uyguluyoruz. Mezuniyetler için kampanya yapıyoruz,dönemsel blok indirimler yapıyoruz,çok ciddi fiyat aralıklarına yer veriyoruz. Şunuda söylemeliyimki bir tasarıma sadece kumaş üstündeki malzemesi olarak değerlendirmemeli,49 kişinin çalışğı bir ekipteki genel giderler,mağaza,ofis kiraları,reklam çalışmaları,kullandığım kaliteli malzame eklenince bir tasarımın fiyat yükü artıyor. 

*A46 da staj yapmayı çok istiyorum bu mümkün mü acaba?

Cvini yollarsan,çok çalışmaya hazırsan,neden olmasın :) 

*Tasarım işine yeni başlayan birine kendini geliştirmek bu yolda emın adımlarla yurumek için neler önerebilir?

Her zaman özgün olmaları,marka bağımlısı olmak yerine kendi duygularını özgürce ve sıradışı ifade eden tasarım anlayışını benimsemelerini,
Kendilerini ifade etmek adına çekingen tavırlarnı rafa kaldırmalarını,
Moda okumasalarda modayla ilgili her türlü yayın,internet,kitap,tasarımcı hikayelerini,üstatların marka hikayelerini ve bu yönde yaptıkları fedakarlıkları okumalarını
Kompleks ve egolarından arınmış,aile imkanlarıyla değil başta hayalgücü,yaratıcılık,sosyal hayatlarını neredeyse hiçe sayacak çalışma hırsı,azim ve başarmaya inançlı,duyarlı gençler olmalarını öneriyorum

*Tuvana bu yolda kendini neler yaparak geliştiriyor, yeniliyor?

Hem Tekstil hem organizasyon anlamında projelerimiz aralıksız sürüyor. Ben ve A 46 ekibi işlere imza atıyoruz. En yeni ve şu an bana en çok heyecan veren projelerden bahsetmem gerekirse, Yaz 2011 koleksiyonunun hazırlığı içerisindeyiz. Kelimenin tam anlamıyla renklerin ve desenlerin bolca kullanıldığı, kadınlığımı daha da fark ettiğim, her geçen gün olgunlaşğım ve bir şeyler öğrendiğim, oldukça başarılı koleksiyon olacak.

*Workshop açmayı düşünüyor mu ?
Bu yola yeni baş koyan , kendini geliştirmek için elinden geleni yapan ,önce eğitim diyen, azim ile başarı elde edileceğini bilen bir Tuvana olsaydı , TUVANA BÜYÜKÇINAR ın yanında çalışmak için neler yapardı?:))))))

Bu meslekte eğitimin yanında tecrübe ve vizyon da çok önemli. Eğitimin bir noktadan sonra katabileceği fazla bir şey kalmıyor. Her zaman öğrenmeye aç olmak, araştırmak ve yenilikleri takip etmek lazım. Tecrübe ve vizyon kazanmanın en iyi yolu ise kısa süreli iş tecrübeleri ve stajlar oluyor. Bir modacı sadece moda ile ilgili değil tasarımla ilgili pek çok konuya hakim olmalı ve dünyada tüm olup biteni yakından takip etmeli. 

Benim yanımda çalışmak için gerçekten çok sabırlı,uyumlu,esnek çalışma saatlerini,hatta her saniye çalışmaya aşık,disiplinli,kompleksiz,gerçekten merak eden,renklere aşık,rengarenk iç dünyası olan,hayal kurmayı ve başarmayı seven,en başta ÖZGÜN,tuttuğunu koparacak bir kişi olması…

Uffff çok şey istedim

WORKSHOP YAPMAYİ ÇOK İSTİYORUM

*Genç tasarımcılara destek oluyor mu? Bu bağlamda gençlere ne yapmalarını tavsiye eder..?

Hemde elimden geldiğincemümkün olan her atölye pozisyonuna stajyer almak,internetten gelen sorulara mümkün olduğunca yönlendirme yapmak,tarz ve üretim kalitesine uyuyorsa A46 mağazalarında tasarımlarını satışa sunmak,kampanya çekimlerini genç isimlerle yapmak, yeni isimler keşfetmek en büyük misyonlarım arasındadır
gerçi tüm bu destekleri verdikten sonra bir dönem staj yapan gençliğin birçoğunluğu,tasarımlarımı kopyalamayı seçiyor,kendi hayal etmektense
Hayal etmek ve istemekten 1 saniye bile vazgeçmemelerini ve taklit etmek yerine yaratma felsefesine sahip olmalarını tavsiye ederim.

*En çok giydirmekten hoşlandığı ünlü kim?(ebru akel,sinem kobal,çağla şikel)

Ebru Akel in markamı ve tasarımlarını en iyi taşıyan ve A 46 ile özdeşleşen yüz olduğu zaten aşikâr. Tüm bunlara ek olarak bence markaya ruhunu da en iyi veren isim Ebru Akel. Tasarımlarımın ona çok yakışğını düşünüyorum. Koleksiyonumu hazırlarken kendimden önce onun giydiğini hayal ederek ondan ilham alıyorum. Onula çalışma anlamında daha özel paylaşımlar aktarmam gerekirse Türkiye’nin en bakımlı, en havalı, en içi içine sığmayan bayanı ile çalışmak gerçekten büyük keyif. Ailesine olan bağlılığı, değer yargıları, kültürel birikimi ve iç donanımı olarak da büyük paralellikler gösterdiğim bir isim. Dünyanın bambaşka iki ucunda da olsak biliyorum ki elimiz aynı çantaya gidecekJ Tek cümleyle söylemek gerekirse Ebru ile çalışğım zamanlarda fiziki anlamda bir Barbie, ruhen bir kraliçe giydiriyor oluyorum… O benim ruh ikizim..





*Stilini beğendiği yerli ünlü ya da ünsüz kişiler kimler?

Kendi tarzını yaratan,ben burdayım diyen güçlü,farklı,giyim tarzı
Sienna miller,Diane Kruger,Ferhan istanbullu,Sarah Jessica Parker in dizideki stili,Nicole Kidman, beğendiğim isimler arasında

*Güzellik ve Bakım sırları neler?

Kendime vakit ayıramıyorum hiç amaaaaa bir fırsatını bulduğum ilk saniye soluğu hair design by ATA da alıyorumbeni adeta baştan yaratıyorlar 
Biri boyuyor,biri kesiyor,biri törpülüyor,biri maskeler yapyıor,derken cilt bakımıİşlemler bittiğinde diyorumki öncesi ve sonrası için fotoğraf çekip 2 resim arasındaki farka bakalımmı
Bunun dışında skin ceauticals ürünleri organic sadece 20 ytl ye aldığım haccer nemlendiricim,revive göz kremim,susam yağı,la roche posssey yüz yıkama jelim vazgeçilmezlerim 

*Gördüğümüm kadarıyla tasarladığı kıyafetler aynı zamanda kendi stilini de yansıtıyor. özellikle kendine tasarlıyıp bunu satmıyayım kimseye vermiyim. kimse giymesin ben giyeyim dediği parçalar oluyor mu ? :)))))))

Heeeeeeeeeeeeeep
Zaten maddiyat duygusundan çook uazk bir tasarımcı olarak her tasarımımla o kadar duygusal ve heyecanlı bir ilşkim varki,çoğundan kopmak istemiyorum,saklamak istiyorum tasarlıyorum e 2 ay sonar vedalaşıp A46ya yolluyorum,çünkü yenileri geliyor

Tuvanam baby couture koleksiyonunu defileden 2 ay sonra reyona yolladım mesela satılmasınlar istedim

Tuvanam Baby Couture koleksiyonu demişken.. Röportaja başlarken gözüme baby couturedaki parçalar çarptı. Dedimki benim bunları çekmem lazım :) O kadar lokum şeyler yapmış ki Tuvana, resmen küçük bir Tuvana yaratmış kendine :) Hep derdimki Tuvana'nin çocuğu olsa kesin kendi gibi rengarenk, deli bir minik olur yaptığı parçaları gördükten sonra buna bir kez daha emin oldum.. :) 






*Bu kış sezonu için kendine ne aldı?

Daha alışverişe pek vakit bulamadımsadece Marc Jacobs tan çılgın bir çanta ilk parçam oldu
Ve beyoğlundan t shirtler

*Kimin gardırobuna sahip olmak isterdi?

Kimsenin :) kendi dolabimi seviyorum :)

*Kıyafet dışında başka şeyler tasarlamayı düşünüyor mu? Mesela bisiklet vs. :)))))


Tabiiki düşünüyor ve uyguluyorum☺


A46 organization sayesinde davetler,düğünler,açılışlar,galalar, için 1 gecelikte olsa mekanları giydirmek,binalara tasarım yapmak o kadar müthiş bir duyguki
Bunun dışında ev tekstili adına çok ürün tasarlıyorum,çanta ayakkabı,bikini,bebek odası,daha sayamayacağım bir sürü alanda tasarımlarım var
Sanırım bir butik otel yapmak veya çikolata amabalajı tasarlamak en büyük hayalim
Bisiklette güzelmiş☺

Tuvana sorularınızı incelerken.. :) 


*Bir dönem Gülay Kurişin moda programı vardı ve çok güzeldi, keşke tuvanadanda bi program seyretsek???

Keşkeeeeene kadar çok istiyorum

*Tasarlamayı, üretmeyi sevenler için ne tavsiye eder? Kendininin verdiği workshoplar var mi?

Kesinlikle kopya tasarımlar yapmamaları!!!!!!!!!!!o kadar  üzülüyorumki bu duruma,kopya ürün tasarlamaktansa ahçı,doktor, vs gibi diğer meslek dallarını düşünmeleri daha gururlu bir durum bence.Benim tüm tasarımcılara verebileceğim en güzel tavsiye,önyargısız,kendisiyle barışık,egosu düşük,dünyadaki gelişmelere duyarlı,teknolojiyi takip eden,değişik coğrafyaların kültürlerini merak eden,mümkün olan her fırsatta bol bol seyahat eden bir yapı
Bir café de oturup insanları seyredip değişik kültürleri gözlemlemek,hayatın her alanını ve seyahatleri bol bol fotoğraflamak,değişik buldukları,heyecan duydukları vitrinlerin,insanların,pastaların,şekerlerin,binaların fotoğraflarını çekerek tasarımları için esinlenmek
Tasarım yapmak için yaşadığımız dünya zaten her haliyle müthiş bir malzeme
Bir sürü moda dergisi ve yayını var,moda bloglarıda çabası
Birde bunları moda olulları eklenince
Daha ne olsun

*internet satışı düşünüyor mü?????

Tabiiki düşünüyorumçoook geç bile kaldiksu an için designistte satışımız var ayrıca dönem dönem markafonide kampanyalara giriyoruz ve akıl almaz fiyatlarla koleksiyona sahip olabiliyorsunuz

*Caddeye ne zaman geliyoooor, hadi artıkkkk ;)

Umarım en kısa zamandabu sene planlarımıza koyduk

*Aksesuarlar kendi tasarımımı yoksa ithal mi???

Aksesuar benim en çılgın alanımdır,aksesuar görünce kendimden geçiyorum
Kendi tasarımlarımıda çokça kullanmakla beraber,mawi,Kenneth Jay Lane,Tom Bins,Irina Volkonski ve Purple Studio'nun sıkı müşterisi ve takipçsiyim

*Tuvana Seren Serengil ile çalışacak sanırım,Demet Akalınıda biliyorum,hangisi ile çalışmak daha zevkli:)magazinsel ama işiniz zor

Sanatçılarla çalışmak başlı başına çok ciddi sorumluluk isteyen,çok yaratıcı olmanız gereken,karşınızdaki kişiliği çok iyi tanıyıp,sanatçının müziğiyle örtüşen tasarımlar gerektiren,esnek mesai saatleri isteyen,hatta kimi zaman kendinize bile vakit ayıramayacağıniz esnek çalışma saatleri isteyen,sagduyulu, çok farklı ,yaratıcı ve hayalgücü yüksek ruh isteyen bir kimlik gerektiren zor bir iş
Ben tasarımları uygulamak ve beraber olmak adına gerek önyargısız,gerek iletişim seven,tarzımı seven insanlara keyifle hizmet veren bir yapıyım
Karşımdaki sanatçı çok kaprisli,kalp kırıcı olmadığı sürece,aynı dili konuştuğumuz sürece herkesle rahat çalışıyorum diyebilirim
Demet akalın'ın son albüm imajını yaptıktan sonra çalışmayı kestik!!
Seren serengil ile yeni imajı için çalışacağız,çok uyumlu,çok doğal,olduğu gibi görünen,benim gibi deli dolu biri,çok heyecanlıyız ekip olarak












Derken, soruların bittiğini anladık ve kendimizi Tuvana'nın İFWde yapacağı defilede kullanacağı kumaşların içinde bulduk.. :) Ben tabiiki oradan çıkmak istemedim, Annemin "Hadi kızım kızın bin tane işi var daha fazla vaktini almayalım" deyişleri yüzünden o cennet gibi kumaşların arasından ayrılmak zorunda kaldım. Defileyi izleyenler resimde kumaşları görünce hatırlayacaktır. Ve Tuvana sonra  sizler için benim kadrajıma pozlar verdi :). Birde ofisini merak ediyordunuz. Ofisindende bir kaç görüntü çektim sizler için. 
Bu röportaj başladığım blog hayatında gercekleştirdiğim ilk röportajdı. Eğer fark etmeden bir şey eksik kaldıysa affınıza sığınıyorum :) Bu serüvenime Tuvanayla başlamış olmanın benim için bir şans olduğunu ve önümü açacağını, onun gibi bir tasarımcıyı tanımış olmanın gururunu, ve ileride bu işe girdiğimde örnek alacağım ilk insan olacağını söylemek istiyorum. inanın tasarımlarında gördüğünüz o renkler kadar canlı ve kullandığı taşlar kadar cıvıl cıvıl bir insan

25 yorum:

  1. tebrikler. elbisende sahane! don't let the haters get you down...

    YanıtlaSil
  2. çok güzel bi röportaj olmuş, ayrıca hiç bir eksiğin de yok , devamını bekliyoruz. ayrıca DERİN MERMERCİ ile giyimi-stili ve cilt bakımı hakkında da böyle bi röportaj yapsan çok sevinirimmmmmmmm:)

    YanıtlaSil
  3. yaaa benim sorumu sormamışsın buseeeee :) 2011 in moda renklerini sormuştum bende :(

    YanıtlaSil
  4. gerçekten harika bir röportaj olmuş kapılarını sana açan tuvana'ya sana oraya kadar eşlik eden fulya hanıma ve en büyüğünden buse sana kocaman teşekkürler...eksiğin yok fazlan var inş. böyle röportajların devamı gelir:)

    YanıtlaSil
  5. *kiraz
    cok tesekkurler :)

    *ilkay
    cok tesekkur ederim bakalim bundan sonra kim olucak konugumuz :)

    *Adsiz
    butun sorularinizi sordum inanin belki ona cevap verememistir ama hepsini tek tek sordum

    *irem
    cok tesekkur ederim ne guzel seyler solemissiniz cok mersi :)

    YanıtlaSil
  6. tam bloguna gırıp hadı artık tuvanayı beklıyoruz dıye yorum yazıcaktım kı :DDDDD
    yayınlamıssın tuvana röportajını :DDDD
    keyifle okumaya gidiyorum

    YanıtlaSil
  7. tatlı ve samimi bir ropörtaj olmuş, seni çabandan dolayı tebrik ediyorum, sorusu yayınlananlar da eminim çok mutlu olmuştur. ama şunu da söylemeliyim ki; açıkçası tuvana büyükçınar benim modacı olarak çok ciddiye aldığım bir isim değil, modayla ciddi anlamda ilgilenen kimsenin de ciddiye almaması gerektiğini düşünüyorum.
    hadi bir yap, iki yap iyi de "hadi beyaz tişörtün şurasına taş koyayım buraya kurdele iliştireyim ve istanbul sosyetesi yıllarca bunu orijinal diye yesin, ay çok çılgın" ve "senelerdir matthew williamson çakması parlak, renkli, iri desenli ve üç aşağı beş yukarı aynı elbiseleri üretiyorum ama sorun yok, çok orijinalim hohoyt" ekseninden ben kendisini bildim bileli çıkamaması beni hayretler içinde bırakıyor.
    hadi eskiden çok batmıyordu ama şimdi sayıca az da olsa dünya çapında saygı duyulacak, gerçekten sanat niteliği taşıyan işlere imza atan modacılarımız ve hatta genel konuşmak gerekirse; dünyayla daha güçlü bağları olan, gerçek özgünlüğe doğru ilerleyen bir moda dünyamız bir varken... kusura bakmasın, yemiyoruz. hatta ben a46 gibi oluşumları bu yolda bir taş gibi görüyorum.

    geçen sene elle dergisinde okuduğum çok güzel bir yazı vardı bu konuda, sizlerin de okumanızı isterim:

    http://www.elle.com.tr/istanbullu-kadin-HaberDetay/160.aspx?2.Page

    YanıtlaSil
  8. Buse ellerine sağlık çok güzel bir röportaj olmuş ;)

    BEtül

    YanıtlaSil
  9. Güzel röportaj olmuş, devamını bekliyoruz

    YanıtlaSil
  10. meraba buse..
    ben bir şeyi merak ettim..neden ilk röportajında kendini yansıtmadın?yani arada takipçilerinin de sorularını sorabilirdin ama,ben kendi sorularından oluşan bi ilk röportajı daha ilgiyle okurdum doğrusu..bu sadece bir fikir tabi..yine de tebrik ederim..
    bu arada röportajdaki elbisen çok güzel..nerden olduğunu öğrenebilir miyim acaba?
    BİLGE.

    YanıtlaSil
  11. *Adsiz

    bu sekilde roportaj yapmak sizlerin merakini gidermenin daha dogru olacagini dusundum. Elbise zara.

    YanıtlaSil
  12. çok güzel ve keyifli bir röportaj olmuş gerçekten, tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Buse,
    Blogunu takip etmek bana keyif veriyor. Sadece yazım kurallarına dikkat etmeni tavsiye ederim... Onun dışında tarzın bence yaşınının ve bulunduğun ortamın çok güzel bir kombinasyonu. Tebrik ederim seni.
    ipek

    YanıtlaSil
  14. busecim öncelikle çok teşekkürler benim de soruma yer verdiğin için röportajında :)) ayrıca çok hoş bi röportaj olmuş, emeğine sağlık, harikasın :))

    selinsphotographs.blogspot.com

    YanıtlaSil
  15. eline sağlık güzel bir röportaj olmuş gayet içten ve açıklayıcı..bir hata bir eksiklik yok bence..:)

    www.todayiamthestylist.blogspot.com

    YanıtlaSil
  16. valla süper olmuş devamını bekliyoruz:)

    YanıtlaSil
  17. busecim ellerine sağlık, harikasın:)
    bu arada, ELLE'de staja başlamışsın, tebrikler!

    bir de benden bir ilave, yazım kurallarına dikkat edersen yazı kusursuz olucak..

    YanıtlaSil
  18. *seda
    ELLE'de staja baslamadim 2 yaz once yapmistim staji galiba yanlis bir bilgi almissiniz :)
    elimden geldiignce dikkat etmeye calisiyorum yazim kurallarina inanin bana :)

    YanıtlaSil
  19. evet, eksik bilgi gelmiş ELLE cephesinden:)
    ellerine sağlık canım, sevgiler

    YanıtlaSil
  20. sevgili buse,

    O kadar içten ve eğlenceli bir röportaj olmuş ki ellerine sağlık.ayrıca saç modeliniz ve elbisenizde harika.

    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  21. Çok güzel bir röportaj olmuş tebrikler :) Bundan sonra sizi takip edeceğim çünkü çok güzel şeyler paylaşıyorsunuz.Başarılar :) Aylin

    YanıtlaSil
  22. Güzel röportaj olmuş, gerçekten her yönden örnek alınması gereken bir isim Tuvana Büyükçınar..

    Bloguma beklerim :) Beğeneceğinizi umuyorum...

    http://lunaparkqueen.blogspot.com

    YanıtlaSil
  23. çok güzel röportaj gerçekte,tebrikler.buse asla giyinmem dedidiğin bir marka )kıyafet çanta vs)var mı? fiyata göre seçim yaparmısın?

    YanıtlaSil
  24. Çok güzel bir blog,bir süredir beğeni ve merakla takip ediyorum,tebriklerrrr...Merak ettiğim bir şey var,Derya Baykalın programında taktığınız küpeler harikaydı,nereden aldınız çok merak ettim,o ve benzeri takılarla ilgilide bir moda takibi yapıp,görselleri bizimle paylaşırsanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  25. busee harikasın ya bayılıyrm sana

    YanıtlaSil