18 Ağustos 2010 Çarşamba

Dünden Bugüne Saçlarım ve Kullandığım Ürünler..

Fashion Moda



Sol'da saçlarımın eski kesimi ve sağda şu anda kullandığım 
yeni kesimi


Şaçlarımla ilgili çok fazla mail aldım. Boya mı, bu renk nasıl oldu, ne gibi bakımlar yapıyorsun, hangi ürünleri kullanıyorsun gibi bir çok soru :) Bende bütün bu soruları soranların merakını gidermek için saçlarımla ilgili bütün merak ettiklerinizi cevaplamaya karar verdim. 

Önce şunu söliyim saçımı hiç bir zaman boyatmadım, bunu bakım tavsiyelerimdede yazmıştım beyazlarım çıkmadığı veya hani derler ya "kadınlar morali bozuk olduğu zaman saçlarını boyatır" diye öyle bir durumda kalmadığım sürece boyatmayı düşünmüyorum :) 

Fark ediceksiniz ki, saçlarım hafif röfleli gibi arada biraz sarı renkte gölgeler var. Bunlarında tek sebebi kullandığım Sun-In sprey (bakım tavsiyelerinde bahsetmiştim ama aşağıda resmini tekrar görebilirsiniz). Yazları güneşte kullandığımda saçımın renginin açılmasını sağlıyor ve saçlarım röfleli gibi duruyor. 

Gelelim saçlarımın dünden bugüne haline :) 
İlk iki resimde fark edeceksiniz ki belime gelen saçlarım bir anda boynuma gelmeye başladı :) Aslında ben bir uzun saç aşığıydım, uzun saçımla çok mutluydum çünkü istediğim her şekle giriyordu. (bkz: yukaridaki resimler) 
Topuz, örgü, taç aklınıza gelebilicek herşeyi denedim..  Gelin görünki bir gün kendimi New York'ta türk bir kuaför olan Salih Abi'nin ellerinde buldum. Saçlarımı kestirmek istiyorum dedim sen kendini bana bırak dedi :) Saçlarımı kestirmem benim için o kadar büyük bir olaydı ki ağlaya ağlaya saçlarımı kesmesini seyrettim ve o upuzun olan saçlarım çıktığımda teker teker yerlerdeydi :) O günden sonra kısa saçlarıma alışmam çok uzun zaman aldı. Kısa saçı herkes o kadar yakıştırdıki 2 senedir aynı modeli, aynı şekilde kestirmeye devam ediyorum ve bu kararı verdiğim için çok mutluyum. Son resimde saçlarımın eski ve şimdiki halini gösteren resimleri bulacaksınız. Ama bu kış sanırım tekrar uzatmaya karar verdim. Hala kararsızım sizde bana yardım edin napiyim? :) 

1. Saçımın nasıl böyle düz olduğunu soranlar oldu. Amerikadan dönmeden önce türk kuaförü olan ve biraz önce bahsettiğim Salih Abi böyle kısa bir saç ve kesim yaptığı için bana "Brazilian Wax" diye bir işlem yapmamı önerdi. Bu bizde yapılan Defrize gibi yani.. Bu işlemde Akai üzümüyle birleştirilmiş şampuan ve ilaçlarla saçınıza boya yapar gibi bir işlem uygulanıyor. 1 saat saçınızda o şampuanla bekliyorsunuz ve daha sonra düzleştirici pressle saçınıza fön çekiyorlar. Bu resimde gördüğünüz şampuan ve krem ise bu işlemden sonra kullanmanız gerekenler ve benim kullandıklarım. 

2.İşte benim meşhur sahte röflelerimin sebebi, Sun-in :) maalesef türkiyede satılmıyor. 

3&4. L'oreal Natural Vive Pro Sampuan ve Krem: Türkiyedede satılıyor. Sun-ini kullandıktan sonra hep bu şampuanı kullanıyorum çünkü elde ettiğiniz rengi korumanızı sağlıyor. 

5.Organix Coconut Milk Sampuan: Bakım tavsiyelerimdede bahsettiğim ve artık İstanbulda'da satışa çıkan im ve artık İstanbulda'da satışa çıkan Organix şampuanların her çeşidi çok güzel. 

6.Pink Sugar Saç Parfümü: Pink Sugar parfümünü bileniniz vardır bende eskiden o parfümü kullanırdım ama artık saç parfümünü saçıma kullanıyorum. Banyodan çıktığımda saçıma sıktığımda inanılmaz güzel bir koku sağlıyor. 

46 yorum:

  1. açlkLamalar güzel buse sen başka bi güzel :)

    YanıtlaSil
  2. kesinlikle uzatmalısın saçlarınıı uzun saç çok çok daha yakışmışş bence:)

    YanıtlaSil
  3. Saç kesiminiz hep hayalini kurduğum bir modeldir ama elden ne gelir ki kıvırcık saçlıyım :) Asil,şık,kullanışlı ve çok rahat bir model olduğunu düşünüyorum.
    L'oreal'in şampuanlarını ben de bu yıl denemeye başladım ve çok geç kaldığımı farkettim. Saçlarım berbat durumdaydı ve kestirmeye de bitürlü kıyamıyordum, "Komple Onarıcı" serisini denemeye karar verdim ben de ve gözle görülür bir onarmayla karşılaştım :)
    Ayrıca koku delisi bir insan olarak "Pink Sugar"ı ben de deneyeceğim.
    Paylaşımlarınız mutlu ediyor.
    Sevgiler!

    YanıtlaSil
  4. merhaba buse'cim ben senin her haline bayılıyorumm ama kısa saç daha havalı olmuş sanki:)))
    özlemm

    YanıtlaSil
  5. merhaba!
    kuaförüm de bana brazilian wax yapmayı öneriyor ama saçıma zarar verir mi emin olamıyorum, senin saçında çok güzel durmuş, herhangi bir olumsuzluk yaşamadın di mi?

    YanıtlaSil
  6. KESİNLİKLEEE UZUNNNN!! Busecim sen beni dinleee..Uzun saç seni çok daha gençç,çok daha havalı,masum ve çekici göstermiş..hatta doğal yollardan uzamasını bekleme,bugün git kuaföre 1 saat içinde uzattır onları ;)

    YanıtlaSil
  7. bence ne kısa ne uzun omuz hizasında yakışır ;)

    YanıtlaSil
  8. benimde en çok kısa saçların hoşuma gitti;) çok keyifle takip ediyorum blogunu,samimiyetin iletişimin harika:) bende saçlarımı kestirmek istiyorum ama güzel modern kesim modellerinin olduğu bi site bi dergi falan varmı önerebileceğin?

    YanıtlaSil
  9. merhaba buse bence kısa saç daha modern durmuş sende kesinlikle kısa saç diyorum :) göz makyajını nasıl yaptığınla ilgili de bi post yaparmısın?

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Buse ,

    Kısa saç çok asil ve kullanımı kolay.Ben de 2 sene aynı modeli kullandım.Fakat şu anda uzattım.

    Bence kesinlikle uzatmalısın çünkü yaşın çok dah agenç ve her modeli istediğin gibi deneyebilirsin.

    Heleki bu kadar çılgın tokaların , saç aksesuarlarının olduğu bir zamanda uzun saçını istediğin gibi kendine fon yapabilirsin.

    Ama biraz daha ilerleyen senelerde kii 30 lu yaşlar bence kısa modele geri dönebilirsin daha olgun bir hava veriyor.

    SevgilerimlE

    Nur Öztürk

    YanıtlaSil
  11. bence kısa saç. daha çok yakışmış...
    brazilian wax'ta saç uzadığı zaman nasıl duruyor. dipten saçlar kıvarcık, uçlar düz mü gözükür ki?

    YanıtlaSil
  12. *oyunoyna
    cok tesekkurler :)

    *hobbiE'S
    galiba bende boyle dusunuyorum :)

    *Gizzy
    kafam cok karistiiii :)

    *LessmiR
    Bende kivircik sacliyim normalde. Hele kucukken lule luleydi saclarim. L'oreal bu konuda gercekten cok iyi. Dediginiz seriyi bende bir denicem :)
    Pink Sugar gercekten mukemmel hemen edinin bir tane :)

    *tuana'nın dünyası
    cok tesekkurlerrrrr! :)

    *gaye
    hayir hic bir olumsuzluk yasamadim, tam tersi cok memnun kaldim. Benim tek hatam sonrasinda verilen sampuanlari duzgun kullanmamam oldu. Ama onlarida duzgun kullandiginiz surece uzun bir sure sizi goturen bir islem.

    *Adsiz
    hihihih cok tesekkurler dediginiz gibi keske oyle bir sey yapilabilse hemen yaptirir biraz hevesimi alir tekrar eski haline geri donerdim :)

    *♥*ÖzLeMe DaiR*♥*
    en ortasini siz soylediniz :)

    *tugba
    Amerika'da sadece sac kesimlerini gosteren ve bir cok farlki modeli anlatan dergiler ve kitaplar var ama istanbulda boyle bir seye hic rastlamadim. O yuzden size onerim internet olabilir. Google resimlerine istediginiz sac seklini yazarsaniz binbir farkli kesim resmi cikiyor.

    * tuğba
    tabii ki. Cumartesi dogumgunum o yuzden o gun yapilan makyajimin adim adim yapilisini sizlerle paylasmayi dusunuyorum, takipte kalin :)

    *Nur
    cok guzel bir noktaya deginmissiniz, galiba haklisiniz. cok tesekkurler :)

    * maceraperest
    evet bazen oyle bir durum olabiliyor. Ama zaten bu islemi yazin yaptirirsaniz denize,havuza girdikce etkisini kaybetmeye basliyor. Ayni zamanda baska bir urun kullandiginiz zaman saciniza,mesela benim kullandigim sun-in spray bu islemin etkisini azaltiyor.

    YanıtlaSil
  13. bence saçların kesinlikle kısa kalmalı hem yüzüne çok iyi gitmiş hem de çok olgun ama aynı zamanda sevimli göstermiş=) sun-in sprey'in aynısı olmasa bile benzer ürünleri eczanelerde ve watsons'ta satılıyor üstelik fiyatı da çok uygun.arkadaşım kullandı ve saclarının çok hoş bir şekilde açılmasını sağladı.
    ayrıca emınım kıvırcık saclar ıcınde bilgin vardır.bir gün de biz kıvırcık saçlılara vereceğin ürün tavsiyelerini bekliyorum =)

    YanıtlaSil
  14. Ben de uzunculardanım Buse ;)) Çünkü kısa kesimin seni olgun gösteriyor, uzun saçta çok çeşitli modeller kullanabilirsin, ve doğal dalgalar sana çok yakışacaktır...

    YanıtlaSil
  15. buse bencede kesinlikle kısa saçta kalmalısın çok daha havalı göstermiş.buse bide Pink Sugar'ın fiyatı nekadar ve nereden bulabiliriz yardımcı olurmusun??

    sevgili arkadaşlar ve buse, bende schwarzkopf'un Gliss şampuanını (sarı renk) ve express bakım sıvı saç kremini kullanıyorum çok memnunum sizlerede tavsiye ederim deneyin görün gliss'in ürünleride muhteşem ;))
    HANDE GÜLALMAZ

    YanıtlaSil
  16. ya ben ıkısınıde begendım acıkcası kısa sacta cok havalı uzundada arı bı cekıcısın yuz hatların cok hos ıkıturlude guzelsın. bnm asıl sormak ıstedıgım su salıh abı cnm newyorkta nerede ya ocakta bende newyorka gıdıcegm ve uzun surelı kalcagm ıcın turk ıyı bır kuafor sart:)

    YanıtlaSil
  17. Her sac modelinin kendine ozgu havasi var, hangi havada olmak istiyosan ona gore karar vermek lazim. Modla alakali yani biraz :)

    Amerikada bulabilecegim alternatif sampuan ve sac kremi adlarini paylasir misin? Bir suru sey var ama deneye yanila saclarimi mahvetmek istemiyorum. Uzun ve duz sacliyim bu arada :) Tesekkur ediyorum.

    YanıtlaSil
  18. *Adsız
    tabiiki bu konulardada biseyler paylasmaya calisirim, cok tesekkurler :)

    *madammoda
    dogru soyluyosunuz ama sıkıstım kaldim simdi napicami bilemedim :)

    *Adsız
    tavsiyeleriniz icin tesekkurler :)
    pink sugar istanbul'da sevil'de satiliyor fiyati: 22 TL

    *Hande
    Hemen veriyim adresini :) Madison caddesinde ve 67.sokakta. Numarasi ve acik adresi:
    Salih Salon NYC
    (212) 249-0143
    20 East 67th Street
    New York, NY 10021

    *Adsız
    evet dogru soyluyosunuz bazi sabahlar sacimi oylecene birakip cikasim geliyor modumdan dolayi :)
    Bu yazimda bahsettigim sampuanlar benim amerikada kullandiklarim zaten, o yuzden yine bunlari oneririm size.

    YanıtlaSil
  19. salih salon'un fiyatlarini hatirliyabilirmisiniz? cok sagol. bende hep japonlara kestiyorum sacimi new york'da (dlala, hair kuwayama gibi yerlerde) ama annem hep turk kuafor ariyor onu da bir memnun ediyim:)

    YanıtlaSil
  20. blogunu daha yeni keşfettim desem yeridir. ve o kadar keyifle takip ediyorumki elimde kağıt kalemle geçiyorum bilgisayarımın başına belirtmek isterim=)) tavsiyelerin o kadar samimiki bu da çok hoşuma gitti. sorum sun in le ilgiliii. çok açık kumralım geçen yaz bi arkadşm sürmüştü bana sun inden gayet güzel bi renge sahip oldm ama bu yaz elimizde yoktu ne yazıkki=( getirtebileceğim herhangi bi internet sitesi var mıdır acaba bi fikriniz var mı? saçmda hiç boya yok ve diplerm baya koyu gibi aşşağı kısımlara göre sanırım bir sun in e deliler gibi ihtiyacım var=)

    YanıtlaSil
  21. *Adsiz
    maalesef hatirlamiyorum su anda :( ama haftaya gidiyorum o zaman ogrenebilirim isterseniz.

    *ss
    cok tesekkur ederimm :) amazon.com'da satiliyor. Bende oradan siparis verdim gelmeden.

    YanıtlaSil
  22. cnm kesınlıkle kısa saç senı daha havalı hoş göstermıs.hatta enselerınıde biraz kısaltırsan çok daha güzel olcaktır ...
    kesinlikle kısa saç derim hatta az dahada kısası derim:)

    YanıtlaSil
  23. buse.. kısa sac cok modern ve elit duruyorr.. ama yasın cok genc oldugu içi bence uzun kullanmalısın bir süre.. yasın ilerleynce takrar kestırırsın. nolcak ki.. uzun sacla latın kızlarına benzemıssın. süper olmus. cıtır cıtır dolanırsın bence uzun sacla. sevgiler..

    YanıtlaSil
  24. ilginc...ben Brazilian Wax'in baska birsey oldugunu biliyorum. kuaforlerde bu terim sac duzlestirme olarak mi geciyor?yanlis bilgilenip, kuafore yapmasini soyledigimizde baska birsey olmasin :D

    YanıtlaSil
  25. ben yarin met'a gidiyorum sonra bi gidip salih salon'un fiyat sormaya calisabilirim.

    ben orta okuldayken sun-in kullanirdim (1998-1999 civarlari)- ama hic de senin saclar kadar guzel cikmiyordu. sacim kumral sayilir- yani hic esmer degilim ama turunc gibi bir renk yapmisdi sacimi sun in cunku peroxide'a yapiyorlardi. belki de formulerini degistirdiler... yeniden denemeye cesarete bulsam!


    kiraz

    YanıtlaSil
  26. kesinlikle uzuuuuuuun saç

    YanıtlaSil
  27. Selam Buse; öncelikle blogun harika severek takipteyim -ki blog takip etmeyi asla sevmem :) seni bir zamanlar facebookta 20 küsür ortak arkadaş sayesinde görmüştüm ve profil fotoğrafındaki saçlarına hayran kalmıştım :) kesinlikle kısa kalmalı !! :) (bu kadar ortak arkadaş olup karşılaşmamamız şaşırtıcı birazcık :) ) neyse gelelim bu saçlarla ilgili paylaştığın ürünlere. ilk resimdeki brezillian wax yapıldıktan sonra kullanılan ürünün adını yazabiirsen sevinirim.
    sevgiler, tuğçe..

    YanıtlaSil
  28. ben de NY'ta bu islemi yaptirmayi dusunuyorum ama bence onceden bunlari bilmemizde fayda var:

    http://newyork.timeout.com/articles/spas-sport/24773/scared-straight

    YanıtlaSil
  29. *nermin
    cok tesekkurler bi daha kisa kestirmeye karar verirsem sizin dediginiz gibi dahada kisa kestiricem :)

    *gunesyuksel
    vallahi bu yazidan ve sizin yorumlarinizdan sonra zaten kafam karmakarisik oldu :) napicam bilmiyorum bakalim kisa ola, hayrola artik :)

    *Adsiz
    sizin anladiginiz sekildede, saci duzlestirme seklindede kullaniliyor.

    *kiraz
    bencede bulmalisin ben cok memnun kaldim :)

    *Adsiz
    yapmaaa :)

    *Adsiz
    cok tesekkur ederim gercekten sasirtici tanismamis ve karsilasmamis olmamiz :)
    kullandigim urunleri yazdim ama bir daha yaziyim markasi "brazilian blowout" bu markanin sampuani ve conditionerini kullandim.

    YanıtlaSil
  30. saçlarının dolgun gözükmesinin sırrı nedırr ?

    YanıtlaSil
  31. teşekkürler buse çok güzel bi post olmuş :)

    Betül

    YanıtlaSil
  32. Örgülü topuzların çok güzel olmuş...

    YanıtlaSil
  33. pink sugar saç parfumunu nereden bulabılırım?

    YanıtlaSil
  34. uzun sacta kisa sacta sana cok yakisiyo... ck güzel bi gülüsün var =) dislerin özellikle dikkatimi cekti =D

    YanıtlaSil
  35. Merhabalar, Sun In sprey Acarkent'in icindeki Ozlem Eczanesi'nde var, ben yeni aldim.

    YanıtlaSil
  36. Busecim her zamanki gibi çok faydalı ve hoş bir post. Ben de uzun saç diyorum ki benim saçlarımda yaklaşık 6 ay önce seninki gibiydi şimdi uzatma çabalarındayım:) Ama değiyor. Bu kesim de kesinlikle hoş ama daha olgun gösteriyor. Daha ileriki yaşlar için daha uygun

    YanıtlaSil
  37. Orda satiliyor demekki. Artik cok gec sanirim=( amazon.com da bi sun in ve bi victorias secret body mist icin kargo ucretini fazla buldugumdan ordan siparis vermedim. Gittigidiyorda da gordum urunu 55 liraya. Dun verdim hatta siparisi. Umarim orijinal bi urunle karsilasirim korkmuyo degilim acikcasi=)

    YanıtlaSil
  38. busecim bende bugun sun-in aldım.daha henüz kullanmadım.bi sana sorıyım istedim.senin soldaki saçının uzun olduğu resimde saçlarını sun in'le açmış mıydın??

    YanıtlaSil
  39. Busecim kısa saçların çok modern bir hava vermiş sana ama sanki uzun saç daha bir masum daha bir sen gibi geldi bana da :)))
    Bir de ufak bir soru; İstanbul'da bu uygulamayı yapan bir kuaför biliyor musun acaba ?

    Hande

    YanıtlaSil
  40. Buse Merhaba,

    Pink Sugardan ben de almak istiyorum ama şunu merak ediyorum,parfüm kokusuyla karışmıyor mu

    YanıtlaSil
  41. *Adsız
    galiba saçımda boya gibi şeyleri hiç kullanmamış olmam.

    *loveandsimple
    çok teşekkürler :)

    *Adsız
    sevil mağazalarında satılıyor fakat ben nişantaşındaki sevili aradığımda ellerinde kalmamıştı ama mutlaka gelmiştir.

    *Sena
    teşekkür ederim :)

    *Lucy
    katılıyorum çok teşekkürler :)

    *dilaraa
    evet sa.ımda gördüğünüz bütün sarılıklar ve açık gözüken yerler sun-in sayesinde

    *Adsız
    çok teşekkürler :) İstanbul'da bu uygulamayı yapan çok az sayıda bir kaç kuaför var bildiğim kadarıyla ama hangileri olduğunu bilmiyorum

    *Canan
    hayır o zaten sadece saç için üretilmiş bir parfüm o yüzden karışmıyor.

    YanıtlaSil
  42. Bence sana her türlü saç yakışıyor ama değişiklik yapmak istersen uzatabilirsin uzun saç her zaman daha iyidir baktın sonra canın sıkılıyor yine kısaya dönersin gönül rahatlığıyla.bil ki kısada çok yakışıyor sana

    YanıtlaSil
  43. buse sun-in'i saçına nasıl uyguluyorsun? tüm saçının uçlarına mı sürüyorsun yoksa perçem perçem ayırıp mı sürüyorsun

    YanıtlaSil
  44. Kesinlikle kısa olmalı saçların , cesaretinden ötürü kutlarım seni

    YanıtlaSil
  45. tekrar uzatıyormusunuz saçlarınızı

    YanıtlaSil