26 Nisan 2011 Salı

Yeni New York Rehberi

Fashion Moda


  Geçen bayram'da buraya gelecek olanlara ufak bir rehber hazırlamıştım. Nerede ne yemeliler, nerelere gitmeliler gibi.. Şimdi o günden bugüne yeni keşfettiğim yerleri, alışveriş yerlerini yani yine elinizde ufak bir rehber olabilecek bir yazı hazırladım. Bu arada o yazımı görmek isterseniz linki aşağıda: 
Umarım yine hoşunuza gidecek şeyler bulabilmisimdir :) Buyrun başlayalım..

1. Sipsak
928 Second Avenue,
New York, NY 10022
(212) 583-1900
Burada en çok canımızın çektiği şey genelde Türk yemekleri oluyor, özellikle kahvaltı.. Geçen yazımda Güllüoğlundan bahsetmiştim. Bir ara her Pazar bizlerin buluşma noktası Güllüoğlu olmuştu. Taa ki Şipşak'i kesfedene kadar. Yoldan geçerken fark etmezsiniz bile buranın Türk bir restaurant olduğunu. Biz sadece kahvaltısını denedik ve o günden beri Güllüoğluna bir daha adım atmadık :) Servisi, kahvaltının lezzeti muhteşem. Özellikle bal-kaymağı :)


2. Lady Mendl's Tea Salon
56 Irving Place
New York, NY 10003-2314
(212) 533-4466
Burası bizim 5 çayı kültürümüze uyan tek yer.. içeri girdiğinizde hiç Amerika'da olabilecek bir yer değilmiş havası olan, bol ingiliz temalı bir çay salonu. Fix menü ile size 3 tabak servis ediyorlar. Sandviçler, tatlılar, ve sayamayacağım kadar çok çay seçeneği. Değişik bir akşamüstü geçirmek isterseniz buraya ugramanizi tavsiye ederim..
Bu da bizim önünde çektirdiğimiz hatıra fotoğrafı :) Özellikle içerideki mumlar ve çiçekler muhteşem kokuyor.. Ama benim en sevdiğim şey kesme şekerleri oldu. Evet okuyunca garip gelebilir ama resmini gördüğünüzde bana hak vereceksiniz :) Kesme şekerin üstüne çiçek süsü yapmışlar. Hepimiz yemek ve caylardan çok kesme şekere hayran kaldık :)

3. Blue Ribbon Sushi 
119 Sullivan St, New York -
   (212) 343-0404
Burası rezervasyon gerektirmeyen canınız sushi çektiğinde anında gidebileceğiniz bi yer. Soho civarında olduğu içinde alışveriş kacamaginizin arasında değerlendirebilirsiniz. Sushiler taptaze siz oradayken yapılıyor ve bu kadar ufak bir yere rağmen muhteşem lezzetli! New York'un en iyi sushi resturantlari arasında yerini aldı bile. Gitmeden dönmeyin derim..

4. Beauty & Essex 
146 Essex Street
New York, NY 10002-2301
(212) 614-0146
Biz buraya bir arkadaşımızın doğumgünü için gittik. Çok ilginç ve bir o kadar eğlenceli bir yer. Ama yemeklerini tavsiye edemeyeceğim. Biz yediğimiz hiç bir şeyin tadından memnun kalmadık. Zaten bar&restaurant olarak çalışıyorlar. içeride yemek yerken aynı zamanda bir klüp havası var. Müzikler çok güzel dekorasyon ise olağanüstü. O yüzden buraya birşeyler içmek isterseniz gitmenizi tavsiye ederim yemek yerine.. Geçenlerde Kim Kardashian gitmiş o gittiğinden beri tabii ki şimdi her dergide :)

5. Soho'nun meşhur ve türklerin favorisi Balthazar restaurantın önünde (80 Spring St
New York, NY 10012 (212) 965-1414) fotoğrafçı bir kadın duruyor. Buraya gelen her türk arkadaşımızı oraya götürüp fotoğraf çektirmeden dondurmuyoruz :) Muhteşem bir hatıra ve kadın sizi inanılmaz büyülüyor. Çok eski bir fotoğraf makinasıyla fotoğrafınızı çekip anında size veriyor ama herşeyi kendi ayarlıyor. Burada hatıra fotografinizida çektirin derim :)

6. Bottega Del Vino
5 East 59th Street
New York, NY 10022
(212) 223-3028
Buranın sandviçleri bir harika.. Gerçekten bağımlılık yaratıyor. Benim favorim "Bip Bip". Mutlaka, mutlaka benim hatrim için gidip sandviç yiyin :) 2 şubesi var. Biri fifth avenue'da apple'in hemen karşısında, biri de madison avenue üzerinde. Tatlı olarakda mutlaka tiramisu yemezseniz hatrim kalır :) Fifth avenuedeki şubesine gitmek her zaman daha kolay oluyor.

7. Quality Meats
57 West 58th Street
New York, NY 10019
(212) 371-7777
New York'da iyi bir et yemek istiyorsanız gideceğiniz tek adres Quality Meats olmalı. 4 senedir buradayım ve gerçekten bir çok yerde et yedim burası kadar lezzetli et yapan bir yer görmedim. Et haricinde ortaya söyleyebileceğiniz parmesanli patates kızartması, mac&cheese ve sezar salatasida muhteşem. 


8. Eataly 
200 5th Avenue
Manhattan, NY 10010
(646) 398-5100
Tabiiki italyan yemeğini çok seviyorum :) Milano'da yaşadığımız 2 ay boyunca hem şehre, hemde yemeklerine hayran kalmıştım. Evimin çok yakınına geçen sene yeni bir yer açıldı "Eataly". Burası bir italyan marketi aynı zamanda italyan restaurantı. İlk zamanlar içeri adım atmanız mümkün değildi, en az 2 saat bekleme süresi veriyorlardı. Şimdi daha sakinledi. içeride balık, et ve makarna&pizza yiyebileceginiz restaurantlar, italyan makarnaları, peynirleri, sebzeleri alabileceğiniz bir alışveriş yeri ve dondurma satan bir yer var. Biz balık ve makarna&pizza kısımlarını denedik balık kısmından maalesef memnun kalmadık. O yüzden size makarna&pizza kısmını öneriyorum. Bir de dondurmalarini :) 

 8. Pommes Frites
123 Second Avenue in the East Village
Son olarak patates kızartması için buraya kalkıp gidilir mi demeyin gerçekten gidiliyor! :) Muhteşem lezzetli patates kızartmaları var sıra size gelirse yemenizi tavsiye ediyorum :)

Bir Alışveriş aşığı olarak gerçekten güzel ve bilinmedik şeyler istiyorsanız lower east side'a gitmenizi öneriyorum. orada şuraya gidin diyemiyorum çünkü zaten gittiğinizde her sokak sizi başka mağazalara götürüyor. Artık bende gittiğimde ezbere hatırlıyorum mağazaların ve markaların adlarını. Bilinmedik ama bir o kadar bulunmadık şeyler satan mağazalar var. Soho ve lower east side alışveriş rotaniz için iki adresiniz olsun. 


- Moma Design Shop 
81 Spring Street  
ilginç hediyeler, eşyalar bulmak istiyorsanız tek adresiniz Moma Design Shop olmalı. Önümüzdeki ay Türk tasarımcıların eşyalarını da satmaya başlayacak olan Moma Shop aklınızı başınızdan almaya yetiyor benden söylemesi :)


Su anda aklıma gelenler bunlar oldu.. Yazmadığım ve daha keşfedeceğim bir çok yer var onlarıda yine bir rehber yapıp sizlere aktarırım :) Buraya gelecek olanlara aşık olacaklarını söyleyeyim, ha bide 3-4 kilo verip gelin çünkü burada almamaniza imkan yok!! :)

15 yorum:

  1. Buse supersin tesekkurler.. newyorka 5 saat uzaklikta oturuyorum ve sk sk gelmeye calisiyorum ve simdiden gelicek tatil rotami belirledim boyle bir seye cok ihtiyacimiz vardi hemde bir turk tarafindan hemde denenmis ve onaylanmis mekanlarla :)))

    YanıtlaSil
  2. tesekkurler buse bu super oldu gercekten :)

    YanıtlaSil
  3. bende new yorkta okuyan bır ızleyıcın olarak bu postundan baya memnun kaldım:) önerilerini dikkate alacağım:)

    YanıtlaSil
  4. süper bir rehber olmus, herkes bunu yapmalı, gdeken not alıp yanıma alırım bunları:)

    YanıtlaSil
  5. güzel bir post olmuş. keşke gidebilseydim =))

    YanıtlaSil
  6. digerleri tamam ama new york'ta bir suru cok guzel turk restorani varken, sipsak'i begenmene hayret ettim. kac kere gittim hic birinde memnun kalmadim.

    YanıtlaSil
  7. CANIM BAYRANDA NEWYORKTAYIZ..HARİKA BİR POST OLMUŞ...SEVGİLER

    YanıtlaSil
  8. e peki söyle bakalım sen nasıl koruyosun formunu ?? :))

    YanıtlaSil
  9. Buse, ayni gun yapmisiz NY postlarimizi : ) Biz de gecen hafta turist olarak oradaydik, zaman kisitli olunca en iyiler listelerinden eleyip ucundan bu kadarini gorebildik:

    http://lilamoonlight.blogspot.com/2011/04/my-new-york-guide.html

    Ve de dogru, kilo kesin aliniyor:( Eileen's cheesecake den hatirim icin bir ye sen de : )
    Bir de kucuk NY eye candy :

    http://lilamoonlight.blogspot.com/2011/04/my-little-tribute-to-new-york.html

    YanıtlaSil
  10. Burnumda tütüyor:(( liste bulunan bir kaç yeri hiç duymamşım bile hemen not edildi en kısa zamanda test edilip onaylanacak :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. Bu New York güzel bi ryer sanırım Busecim.Çopk şanslısın.Bu güzel günlerin kıtymetini bil ve her saniyesini,dakikasını sonuna kadar değerlendir.Sayende bizim için hayal olan NY'u resimlerden görmüş oluyoruz.Orda yemiş, içmiş, gezmiş görmüş kadar oluyoruz.Çok güzel fotoğraflar.Kesme şekerin güzelliğine bayıldım.Ne değişik bir sunum ve insanlar tek tek o şekerlerin üzerine onları yapmak için uğraşmışmı yani.İnanılmaz güzel...

    http://papis-style.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  12. new yorkta make up forever fondoten ve MAC kozmetik ürünlerini bulcağımız biyer tavsiye edebilrimisniz?ayrıca make up for ever fondoten denedinizmi merak ettim?Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. 10 gün önce tatil için new york'daydım ve 3 öğün yerine 5 öğün beslendim. Söylediğin gibi Shake&Shack patatesleri ve milk shakeleriyle efsane olmaya adaydı benim için, fakat hamburgerleri için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Le Parker Meridien Otel'in içindeki Burger Joint'de New York'a gideceklerin aklında olsun derim, ortamı ve hamburgerleri için gidilmeye değer...Times Square'de yağmura yakalandığımız bir gece de saat geç olduğu için yemek yemek için kendimizi açık bulduğumuz bir yere atmak zorunda kaldık ve Madame Tussauds'un karşısında ki Dallar BBQ'ye gittik.Devasa porsiyonları ve barbeku soslu etleri için gidilmeye değer. Dean& Deluca Soho'da bulunan minik bir market, fakat tatlıları ve kahveleri enfess, yolunuz Soho'ya düşerse ayaküstü bir tatlı ve kahve keyfi yaşatın kendinize. New York'a giden tatilciler için Brookly Bridge görülücek yerler listesindedir. Biz çok yorgun olduğumuz için köprüyü arabayla geçtik ama bence yürüyerek geçin ve köprünün altındaki Grimaldı's pızza'da yemek yemeden dönmeyin. Biz yemek yiyebilmek için 1.5 saat sıra bekledik ama beklediğimize değdi, sizde sabrınızı zorlayın ve güzel bir pizza için biraz vakit ayırın:))))West Broadway Soho'da ki Cipriani'de güzel bir akşam yemeği için aklınızda bulunması gereken bir yer olmalı fakat rezervasyon yaptırmayı unutmayınnnnn......

    YanıtlaSil
  14. http://www.bilenesoralim.com/

    Tebrikler

    YanıtlaSil
  15. BUSECİM NEW YORK'A GİDİCEM 2 AYLIĞINA YAZIN BU VERDİĞİN BİLGİLER ÇOK İŞİNE YARADI KÜÇÜK VE SEVİMLİ BİR DEFTER ALIP İÇİNE YAZDIM HEPSİNİ:)) AMA BAKSANA 1 SENE OLMUŞ BU POSTU YAZALI. YENİ BİR NEW YORK POSTU İSTİYORUZ ARTIK MİNNOŞ! :)

    YanıtlaSil