9 Mayıs 2011 Pazartesi

Moda Tasarım hakkında merak ettiklerinizi Burcu Gundogar cevaplıyor!

Fashion Moda


Sizlerden çoğu zaman Moda Tasarım bölümü hakkında bilgi vermem konusnuda mailler alıyorum. Ben Moda Tasarım okumuyorum. Moda Yöneticiliği ve Pazarlama bölümünde okuyorum. Merak ettiklerinizi cevaplamak ve sizlere daha saglikli bilgi verebilmek adına FIT Moda Tasarım bölümünde okuyan Burcu Gundogar'i Buse's Fashion Blog'a konuk olması için davet ettim. 
 Burcu, İstanbul Teknik Üniversitesi'nde Moda Tasarım okurken iTÜ ve FIT'nin birlikte yürüttüğü SUNY değişim programı ile FIT'ye geldi. Bu sene Burcu'nun son senesi ve mezun oluyor. Hatta birlikte mezun oluyoruz :) Burada okuyan Moda Tasarım öğrencilerinin her sene son senelerinde defileleri oluyor. Bu sene ki defilede Burcu, jüri özel ödülüne layık görüldü. Hemde Calvin Klein, Narciso Rodriguez, Norma Kamali, Michelle Smith gibi moda dünyasının en önemli tasarımcılarının olduğu bir jüriden. Bu ödülle bizleri gururlandirdigi yetmedi ertesi gün Moda dünyasının en önemli gazetesi olan WWD'de tasarımları yer aldı. 
 Burcu'nun ileride çok iyi şeyler yapacağına inanıyorum. Burcu'nun adını ileride çok daha fazla duyacağız. Ve siz onu şimdiden tanımış oldunuz :) 
Umarım merak ettiklerinizi biraz olsun giderebiliriz :)


1. Özellikle yurt dışında, senin gibi Moda Tasarım okumak isteyen çok fazla insan var. Bize biraz buralara nası geldiğini, iTÜ'de yaptıklarını,bu bölümü neden seçtiğini kısacası hikayeni anlatır misin ?
 1.Ben zaten her zaman moda tasarım okumak istiyordum. Daha sonra iTÜ/FİT programını buldum. Bu programa girmek için öss'nin baraj puanını geçmek gerekiyor ilk önce, daha sonra okulun istediği bir portfolyoyu da tamamlayıp basvuruyosunuz. Eğer secilirseniz FİT'den hocalarinda bulunduğu bir yetenek sınavına ve sözlü mülakata giriyorsunuz ve tabiki FİT'nin istediği toefl sınavını geçmeniz gerekiyor.
Ben girdiğim zaman 3 sene itü'de son sene Fit'de okuyup çift diploma ile mezun olunuyordu ama şimdi bu program değişti. 4.dönem ve son seneni FİT'de okuyorsun. Ben gerçekten çok memnundum hem itüden hemde burada FİT den.İlk dönemlerini İstanbul'da itüde almak çok daha iyi oluyor açıkçası çünkü buraya daha sağlam geldiğimi hissettim. Burada çok hırslı ve yetenekli öğrenciler var.. Ama doğruyu solemek gerekirse bence bu işi yapmak isteyen her kişinin kesinlikle bir yurtdışı deneyiminin olması gerekiyor çünkü hem dünyadaki bu çekişmeyi görerek kendi vizyonunuzu gelistiriyorsunuz hemde gerçekten insanların ne istediğini daha iyi anliyabiliyorsunuz. Dolayısıyla bu iTÜ/FİT işbirliği çok yararlı.

 
2. Geçen hafta yapılan FİT mezunlar defilesinde jüri özel ödülüne layık g
örüldün. Neler hissettin?
 2. Açıkçası yaptığım elbiseye güveniyordum ve defileye seçilmeyi bekliyordum ama jüri ödülünü almak beni inanılmaz onurlandırdı ve kendime çok daha fazla güvenim geldi :) Burada yüzü aşkın moda tasarım öğrencisinin içinde bu ödüle layık görülmek çok onur verici. Anlatamayacağım kadar çok hırslı öğrenciler var.. Bu işi gerçekten basarabilicegimi ve sanki 4 senedir gece gündüz demeden çalışmanın karşılığını aldığımı hissettim gerçekten süper bir duygu :)
  
3. Bundan sonra neler yapmayı düşünüyorsun? Geleceğe dair planların neler? 
 Su sıralar özellikle burada mi kalsam yoksa istanbulami dönsem diye düşünüyorum ama gerçeği solemek gerekirse hala karar veremedim. Bir yandanda artık modanın göbeği haline gelmiş olan Londra'ya gitmek orada birşeyler yapmak istiyorum.Hem kendi ülkeme daha yakın oluşu, hemde kültürel bakımdan yine bir avrupa ülkesinde olmak kendimi evimde gibi hisettiriyor. Ama genel olarak ilk bir kaç sene bir firmada çalışıp ciddi anlamda profesyonellik kazanıp daha sonra inşallah kendi atolyemi açıp kendi markami kurmak istiyorum..
 Burcu'nun jüri özel ödülü kazandığı tasarımı


4. Burada okumanın, özellikle Moda Tasarım üzerine rakiplerin çok olduğu ve herkesin birbiriyle yarıştığı bir bölümde okumanın zorlukları neler?
Burada okumanın en büyük zorluğu ailenden ve sevdiklerinden uzak olmak bence, özellikle saat farkı çok olduğu için buraya geldiğiniz ilk dönemlerde çok zorlanıyorsunuz. Ama o adaptasyon dönemini atlattıktan sonra ben daha çok okuluma yogunlastim.. Özellikle tekstil ve moda burada gerçekten inanılmaz büyük. Sanki şehirde herkes bu alanlar için kosusturuyormus gibi geliyor. Bizim okul, yani FİT, ağırlıklı olarak moda üstüne olduğu için çevrenizdeki herşey onunla ilgiliymiş gibi geliyor.Koskoca şehirde bilmediğiniz bir çok sokak, istemediğiniz kadar kumaşçı tuhafiyeci var. Ben saatlerce kendimi kaybediyordum onların arasında :) Hocalarimizda genelde hep sanayiden insanlar ve bizi ofislerine goturuyolardi kimi zaman. Onların ofislerine gittikçe bu işle uğraşan ne kadar çok insan olduğunu görüyorsunuz ve gerçekten herkes çok hırslı hep daha fazla üretip hep daha hızlı olmak gerekiyor..

2 yorum:

  1. Burcu ile aynı lisedeydik hatta aynı servisteydik benim üst dönemimdi...her zaman tarzını beğenmişimdir bu kadar başarılı olmasına da onun adına gerçekten çok sevindim(: tebrikler!

    YanıtlaSil
  2. http://dilayla-dilaila.blogspot.com/
    Yeni yazmaya başladığım bir blog, cesaret verir, blogunuzda yayınlarsanız sevinirim...

    YanıtlaSil