18 Temmuz 2010 Pazar

Makyaj Önerileri

Fashion Moda




Önce size bu resimde gördüğünüz güzeller güzeli insanın hikayesini anlatayım.. Begüm Karaağaç benimle New York da okuyor. Aynı okuldayız ama onun bölümü Kozmetik ve Parfüm üzerine. Bu sene mezun oldu ve 4 ay Estee Lauder'da staj yaptı. Şimdi ise Chromavis markasında Proje Koordinatörü olarak çalışıyor. Aynı zamanda Dalin markasının sahipleri. 
O bizim aramızda en güzel makyaj yapan ve bu konuyu en iyi bilendir. Sizden bir sürü mail alınca bakım ve makyaj ürünleriyle ilgili, bende ona danıştım. Bu konuyu en iyi bilen sensin sen aydınlat hepimizi dedim ve uzun uzun size en güzel önerileri yapmış. Ben çok keyifle okudum onada burdan teşekkür ederim, gerçekten söylediklerine kulak verin bu işi çok iyi biliyor :) 

Rimel: Alix Avien Volumatic 
Benim kirpiklerim zaten uzundur, o yüzden bir rimelde aradığım tek şey, kirpiklerimi dolgun, hacimli ve kıvrık yapmasından daha öte değildir. Aradığım özelliklerin hepsi bu rimelde mevcut. Rimel konusunda herkese en önemli tavsiyem; rimeli göz kapağınızın dibinden sürmeye başlayıp, alt kırpiklerinizi unutmamanızdır. 

Kalem:MAC Technakohl Liner. Renk: Graph black 




Şu güne kadar bir çok göz kalemi denedim, ancak MAC'inki kadar kalıcı, akmayan, çapak yapmayan tek kalemin bu olduğuna karar verdim. Üstelik kalemi biraz uzatıpta göz pınarına doğru sürerseniz, daha derin bakışlara sahip olursunuz. 


Eyeliner liquid: MAC PenUltimate Eye Liner(Liquid). Renk: Rapid Black 
Bu eyelinerin sevdiğim özellikleri: Göz temizleyiciyle kolay çıkması, gün boyu ilk sürüşten itibaren parlaklık kaybetmemesi ve rahat sivri uçlu ucu sayesinde istediğinz incelikte/kalınlıkta eye linerinizi çekebilmeniz. Genelde insanların yaptığı en büyük hata, göz şekillerine bakmadan şekilsiz eye liner çekmektir. Siz siz olun önce göz şeklinizi tanıyın sonra eye liner çekin. Özellikle gece makyajınızın olmazsa olmazı eye linersiz evden çıkmayın derim ben. 


Far: MAC Vellum Frost
MAC Carbon Matte
MAC Tilt
MAC Juxt
MAC Shimmermoss
Kesinlikle farlarda tek geçtiğim marka MAC. Benim çalıştığım firma, MAC'in bütün far, allik, pudra vb. tozlu ürünlerinin üreticisi olduğu için bir çoğunu deneme şansım oluyor. Yaptığı Limited Edition lar, çok başarılı olsa da MAC'in demirbaş far renkleri de harika. Bu farların en önemli özelliği; renklerin istediğinzde birbirine çokta iyi karışıyor olması. Ben çok fazla boyanmaktan yana olmasamda, eğer far sürmek geliyorsa içimden kesinlikle tek renkte kalmam, her zmn iki hatta bazen üç renk bile kullandığım olur. Farlarla ilgili verebiliceğim en büyük tüyo elinizi korkak alıştırmamanız olacaktir. Genelde bayanlar, bir ya da iki fırça darbesiyle göz kapaklarını boyayabiliceklerini düşünürler. Ama genelde ortaya istedikleri görüntü çıkmaz, 1-2 saate kalmadan ten rengiyle karışık bir toz bulutu oluşur gözlerinin üstünde ve üstelik bu far iyi renk vermiyor/boyamıyor gibi şikayetlerde bulunurlar. Ancak yeterli farı(en az 4-5 fırça darbesi) göz kapağınıza sürmediğinizde istediğiniz rengi elde etmeniz imkansızdır. Her gün 8-10 fırça darbesi kullansanız bile o minicik farlar sizi aylarca hatta yıllarca idare edebilir. 


Toz far: Mac Pigment. Renk: Frozen White 
Bu ürünü Buse sayesinde keşfettim aslında, ve bayılıyorum. İçinde de bana bir ömür yeticek kadar ürün vardır heralde. Aslında sedefli beyaz toz far halinde gözüken, fakat gözünüze sürdüğünüzde sedefli lila/mor renk alan mucize bir toz far bu. Ben genelde parmağımla bir ya da iki kez göz pınarıma sürüyorum ve onu alt göz çizgime doğru ince bir şekilde yayıyorum. Bunu kullandığım zaman ya hiç far sürmüyorum ya da çok hafif far ve eyeliner kullanıyorum. 

Krem far: Laura Mercier Radiant Creme Cheek Color 




Tamam itiraf ediyorum, yanaklar için olan bir ürünü ben gözlerime kullanıyorum. Ama ben yanaklarımda bu hissi sevmiyorum, ama gözlerimde farketmiyorum bile. Krem farlara oldum olası pek sıcak bakmamışımdır taa ki bu ürünü bulana kadar, O üç renkle ne kadar oynayabiliyorum anlatamam. Gözün her ayrı noktasına kullanabileceğiniz gölge renklerine sahip ve parmakla uygulanabildiği için de gayet rahat. 



Allık: MAC. Renk: Foolish Me
Beyaz tenlilere önerimdir özellikle. Çok yumuşak ve kesinlikle sahte bir görünüm vermiyor. Genelde kısa ama yuvarlak üçlü fırçayla sürerseniz, daha güzel bi sonuç alırsınız. 


Pudra: MAC. Renk: Matte Bronze
Tek istediğim bana bronzluk veren ancak suratımda gündüz vakti simle dolaştırmıyacak bi bronzerim olmasıydı. Ve bir kaç sene önce bu ürünü keşfettim. Şimdi hayat kurtarıyor ve gerçekten bronz gösteriyor. Yalnız ben genelde günlük hayatımda suratımı çok ellediğim için etkisi kısa sürüyor. 



Ruj: Chanel Rouge Allure Luminous Satin Lip Colour
Benim için bir rujun yapış yapış olmaması ve güzel kokulu olması çok önemlidir. Şu güne kadar numune olarak çok ruj denedim, ancak hala "bu benim hayat kurtarıcım olabilir" diyebileceğim bir rujla karşılaşmadım. Her kadının bir patlak kırmıza ruja ihtiyacı olması gerektiğine inanırım. Herkeste bana kırmızının çok yakıştığını söyledikçe, daha da süresim gelir. 
İşte Begüm'ün bu bahsettiği ruj dudağındaykenki fotoğrafı 



Chanel Aqualumi

Bu rujun pastel tonlarının seviyorum. Bence en güzel doğal renkler Chanel'de.  



Dior Addict Ultra-Gloss - Renk: Little Red Dress

Harika pembe/kırmızı tonu bir rengi var. Yakıştığını düşünüyorsanız bu tonların, mutlaka denenmeli.




 Guerlain ROUGE G de Guerlain Lipstick
Bu tasarım harikası paketi sadece kutluyorum. Biraz pahalı ama inanın pratikliğine deyiyor. 


Kapatıcı: NARS Stick Concealar


Bu ürünü sadece sürülebilme seçeneğinden dolayı çok tutuyorum. İster parmağımla yumuşak bir görüntü veriyorum, ister fırçayla ister süngerle. Hangisi isime gelirse... Bir çok renk seçenekleri de var ayrıca. 






Yves Saint Laurent Touche Eclat Radiant Touch Highlighter

Aynı zamanda Buse'nin önerdiği bu ürün de, kullanış açısından, rahatlığından ve pratikliğinden dolayı her zaman gözdemdir. 

2 yorum:

  1. Siyah kalem ve eyelinera ihtiyacım vardı. Tesekkurler yazın için:)

    www.swiftasdesire.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. buse merhaba,önerilerin süper ,blogunda süper,blogunu takip etmeye daha yeni başladım,çok faydalı bilgiler öneriler var,birşey sormak istiyorum,toz haldeki fondoten/pudra nasıl kullanılmalı,ponponla kullanmaya çalışıyorum ama istediğim sonucu alamıyorum,önerini rica edeceğim.
    teşekkürler,esra

    YanıtlaSil